Thursday, August 6, 2009

Kali pertama berpuasa......

ketika aktif mengepam..currently dah 8months 18days aku jadi pengepam tegar...n this is first time berpuasa...actually last year 2hari jer lobang puasanya (time 8bulan preggy)..dari hari ke hari aku dok bertangguh nak ganti puasa due to takut susu kurang n menggigil kaki tangan menahan lapar selepas sesi mengepam...hehehe...kekadang tu time nak puasa isnin khamis jer mesti jatuh pada hari aku ada site meeting...wooo mesti tahan daulat ooo...bukannyer penat melawat site sangat pon cuma takleh tahan time acara makan2 dari kontraktor...huhuhuhu teruk btol aku ni...last2 lagi 2minggu nak masuk ramadhan, so terpaksa la gagahkan diri jugak..

diwaktu ini aku masih ok n cuaca pon redup jer plus dah start menguap coz time bangun bersahur tadi faris pon bangun sekali..tau2 jer lah kalo si kecik tu bangun awal, nak tdo balik bukannyer senang..

aku bersahur bubur yang aku masak utk faris semalam(tanpa garam) plus rendang daging yang aku baru bli spare utk mkn ngan roti n time bersahur nanti (hehehhe skrg dah tinggal separuh tupperware jer)...jadilah....tak kuasa pula aku nak masak pagi2 buta ni plus semalam pon still dok ding dong ding dong bley ke aku posa ni ..

aku worried sangat sekarang...this few weeks faris kuat plak minum susu..growth spurt agaknyer...setiap hari terpaksa amik 1 stok susu n of course la tak dapat tambah stok kaedahnya..bekal lunch pon banyak...huhuhu adakah patut aku perkenalkan makan ptg padanya...tapi mlm2 tak kisah ler nyusu direct dan aku pon memang jrg pam mlm...so kenalah rajikan diri mengepam di malam hari..

sahur tadi pam just dapat 30z jer plus si kecik dah bangun...n kol 9 tadi 3.5oz...huhuhu cuak jgk ni...jauh lagi perjalananku...stok ada la dlm 30 botol but serius seriau kalo setiap hari bekerja terpaksa angkut 1botol sehari dr stok....

2 comments:

  1. Hi Suret, baby makan sekali je ke sehari? Dulu masa sufia, mimi bagi dia makan 2 kali sehari so kurangkan pengambilan stok susu kat atas...sebab baby baru 8bulan perjalanan masih panjang takut ada pape emergency happen kena banyak pakai stok susu nanti...tapi kalau dah bagi makan 2 kali kena banyakkan bagi air masak juga takut berak keras...just my 2 cents:)

    ReplyDelete
  2. mimi..
    thanx for drop by...currently memang sehari sekali jer..tapi menurut tok tam kat nursery tu...dia ulang jugak bagi makan bekal kat faris pagi dan petang...maybe next time kena bekalkan secara berasingan utk bfast n lunch

    ReplyDelete