Wednesday, September 9, 2009

Berblog di Ramadhan...

Hari2 bekerja aku berbloghopping juga time ngepam...but xsempat/xberidea plak nak bernew post...plus kekadang so bz jek dengan keje n life (huhu mcm bagus jer ayat..ngalahkan apa jer bznyer)..

the truth is sepanjang ramadhan ni aku tak pernah bertarawikh (ermm ruginyer)..walaupon beranak kecik tapi kalo bertekad boleh jer sebenarnya...tapi aku la yg xkuat..biasanya dari dalam kete lagi si faris dah merengek..tambah2 bila buka pintu umah jer mana mau dia nak diletakkan dibawah..kita nak unload barang dari stroller pon tak sempat..dok meraung nak susu..si abg plak sibok nak tengok ultraman segala..huhu tu baru beranak 2..

berbuka pon biasa² jer..tak pernah lagi la berbuka diluar except rumah parents, PIL, BIL n tok..ada jugak jemputan dari konraktor n opis but utk kaki tangan jer..(huhu.. kalo badan n kepala tak dapat jemputan tak gamak pulak nak pegi)..kat umah kekadang jer aku masak tu pon sayur...hehhe..lauk berkuah ni beli jer lah..aku pon tak pernah ke PARAM..en.suami jer yg bli slalunyer..

bershopping...memang tak meriah langsung..belive or not..sepanjang puasa ni aku tak ker mall pon utk shopping raya or window shopping..kalo jejak mall pon utk ke bank jer (budget bank kat mall xramai org sangat berurusan...and memang pon)...nasib baik baju bebudak bedua 2 dah bli skit2 before raya...n baju melayu tok depa yang buat (dah siap pon)...baju aku??..dah hantar tailor (sedara sendiri jgk) b4 raya hari tu (last week check still tak siap lagi...huhuhu jangan tak sempat sudah...duit upah dah didahulukan)...casual punya baju tak carik lagi pon...ntah cari ke idak...en.suami??...dah hantar tailor jgk baju melayu...hehehe mesti tunggu gaji baru nak amik karang...well mesti lepas gaji nanti baru bz skit nak cari kasut2, tudung n kopiah..tu jer lah kot..

kuih raya...normally aku buat tat nenas n conflakes jer but this year tak berbunyi pon lagi nak buat..slalunyer aku berjemaah ngan mak n akak aku buat..tapi huhu..mcm tak der semangat jer nak buat..baik masa aku aku preggy last year...gigih jugak dok buat....aku rasa mcm dah banyak jenis jugak kuih yg aku order..plus kerepek lagi...siap duit jer lah..

pumping activity....slalu gak ngulat..dari 3kali dah reduce ke 2 and kekadang sekali jer..actually bz keje sama n aku pon kekeringan..susu aku memang drop time puasa ni..penah dapat below than 10oz (heheh sekali pan jer)..kalo 2 sesi ada la dlm 10-13oz..n slalunyer aku kena top up ngan frozen ebm...well stock dah makin kurang tapi insyaAllah lepas ramadhan nanti aku akan usahakan top up balik...this few days, faris just consume 4 bottles 3.5oz instead of 5 bottles of the same amount..well dia pon mcm dah susut skit beratnyer...

semoga aku dapat memperbaiki diri lagi sementara Ramadhan masih berbaki ini...amin..

No comments:

Post a Comment